tisdag 3 augusti 2010

Haremsmjukisar

Har äntligen hunnit sy lite! Stackars maskinen som inte får sy... Hittade ett par haremsbyxor på en marknad i Helsingör i en cool modell, men ack vilka fula tyger! Jacob förbjöd mig att köpa ett par. Så jag fotade av dom istället och har nu sytt ett par i svart trikå. Ursköna! Som kjol, fast byxor, fast mjukisar, fast pyjamas! Har haft dom uppdragna till halva vaden, svart-vitrandig t-shirt med tryck och converseaktiga sneakers idag. Känt mig supercool.

Har också skaffat ny mobil som anländer om ett par veckor eftersom följande konversation utspelade sig i glasstältet under konferensveckan:

"Får vi kolla på din mobil, fröken?" sa några av mina småttingar när jag använde dem som typ gratis arbetskraft (de samlade in smutsig disk åt mig och fick glass som tack).
"Kan ni väl," sa jag. "Fast den är lite gammal..."
"Vi ser det!" svarade småttingarna.
Va, det var det fräckaste! Visserligen är det inte någon AjFööön av senaste modell, men ändå! Den är bara... ett... oj, två... tre år... Hrm, den är visst gammal nog att bli mobilmumie. Ett år för oss är ju ungefär 100 mobilår, så den visade sig vara uråldrig! Min stackars lilla mobil, snyft! Den har tappat både batterikraft och vibrationen senaste tiden, kanske var det dags att avliva den?

Alltså klev jag in på telebutiken glad i hågen, fast besluten att ha vadsomhelst utom en Ajföön 4. Enligt universums regler som jag aldrig begriper mig på, kom jag därför ut med just exakt en sån. Jag som inte skulle ha nån! Men snart har jag det ändå... Jag visste att I-produkterna hade nåt med Antikrist att göra! Varför tar de annars över hela världen och även mig?

3 kommentarer:

  1. ojojojoj, din lilla aj-föööööönare......... själv tänker jag aldrig skaffa en sån. Våga vägra aj-fööön

    SvaraRadera
  2. Hehe trevligt med ny lur. Det har jag med men jag skydde äpplet och profet Jobs inflytande :-P. Nej men i4 är en toppen lur. Själv har jag Android :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, jo, funderade på android, men jacob har Iphone. Kanske lättast att ha ett system liksom... Allt bra m er annars?

    SvaraRadera