söndag 8 augusti 2010

Söt och busig

Fick sy-sug i veckan och bestämde mig för att sy lite till brorsdöttrarna. Ska åka upp i veckan som kommer och då passar det ju extra bra. Hade ett jättesött blommigt tyg som jag hittade när vi var i Kinna och registrerade motorcykeln, och massor av svart trikå som blev över efter haremsbyxorna. Bestämde mig för att sy tunika/klänning och leggings.

Det blev ett riktigt gräva-ner-sig-projekt som jag älskar. Jag går helt upp i det jag gör och blir irriterad när jag måste äta, besöka toan eller nåt annat dyker upp som kräver min uppmärksamhet. Det händer inte så ofta att jag försvinner från omvärlden så där - vilket kanske är tur - men när det händer njuter jag i fulla drag! Jacob stod tålmodigt ut tills projektet var klart.

Så med risk för att bror eller annan person i brorsdöttrarnas närhet hinner läsa här innan jag kommer upp, publiceras lite bilder...
Tunika i svart trikå med vit-ceriserandig mudd runt halsen och ärmsluten och rosa dekorsömmar på fållarna. Leggings i cerise och aprikos-blommigt tyg med grågröna blad på vit botten. Texten på framsidan lyder: Jag är inte bara söt
och på baksidan fortsätter det: jag är busig också

Passar mina brorsdöttrar perfekt...

1 kommentar:

  1. Vilka söta! Helt bedårande och passar verkligen perfekt!;) Hälsa dem alla jättemycket!

    SvaraRadera