tisdag 17 augusti 2010

Vardagsprat en måndagskväll

Står med Jacob och lagar Korvpanna med curry (recept från recpet.nu, mycket god btw). Småpratar lite sådär som man gör när man lagar mat tillsammans. Jacob ska fixa spaghettin och tar en näve och bryter av på mitten. Vi skojar lite om att han är så stark som orkar bryta av sådär många strån samtidigt.

Jag börjar fundera på hur många spaghettistrån man skulle kunna bryta av samtidigt, det blir ju jobbigare ju fler man har... Men samtidigt kommer jag på att man kan ju faktiskt inte bryta av fler än man kan få plats med i händerna, oavsett hur stark man är. Det finns ju så att säga begränsningar även för den starkaste.

Men när man står och småpratar i all vänlighet och inte har det så här fint formulerat (som man kan få till det med eftertanke och delete-knapp) då låter det inte riktigt lika bra. Helt ärligt, det gör inte det. Jag sa nämligen:

"Man kan ju inte bryta av fler spaghettisar än man kan."

Det märks att jag har gått naturvetenskapligt program, eftersom jag är så logisk menar jag.

1 kommentar: