lördag 12 juni 2010

Barnvakt och gräsänka



18 Apr Allmänt




Saxat från Facebook:



Jacob Rye-Danjelsen Fd Karlsson Sitter och lunchar lite. Längtar tills kvällen för då ska jag va barnvakt:)

Undrade för mig själv om det inte var så att det egentligen skulle vara VI som var barnvakter? Vi hade fått förfrågan om att passa en inte ens månadsgammal Tintin (han heter inte så egentligen) eftersom pappan och mamman behövde sova lite. Jacob tog det på allvar som synes. Han formligen älskar bebisar, vilket bådar gott för framtiden.




Det gick faktiskt över förväntan bra! Tintin är flaskmatad så det var inga problem alls. Han sov gott på Jacobs mage tills båda vaknade alldeles svettiga. Jacob bytte alla blöjor och utvilade föräldrar kom och hämtade Tintin på lördagen.




Då åkte J och jag först till Lelles och provsatt en möjlig mc, sen for vi på köksbordsjakt. Vårt eget kommer nämligen att flytta sig till sommarstugan om två veckor. Vi letade köksbord på Storvreta möbler och på loppis, men vi hittade bara stora bord vi gillar och stora bord får vi inte plats med just nu tyvärr. Det blir nog att låna ett bord tills vi hittar drömhuset och lämnar Atterbomsgatan…




J sov ikapp natten på eftermiddagen när jag sydde klart tunikan jag hållt på med senaste tiden. Den är i tunn satin, typ cremefärgad och har rynkade ärmar med bred bomullsspets och rynkad halsringning. Den blev lite konstigt vid kring magen så jag satte resår i midjan också. Men att det alltid ska bli så kort när jag syr? Jag har tyckt den varit så lång hela tiden när jag sytt och provat, sytt och provat, sytt och provat. Men nu när den är klar blev den ändå i kortaste laget! Hade tänkt att den skulle kunna funka som klänning, men tunika är nog mer rimligt… Fast den är längre än en brun sak jag sydde häromåret som skulle vara en klänning men blev knappt ett linne, så det kanske är en förbättring trots allt!

Gräsänka är jag idag… Jacob åkte tidigt i morse till Dalarna för att gratta sin pappa som fyllt år. Jag hade åtaganden efter kyrkan, så jag stannade hemma. Nu ska jag tvätta och sen kanske vara duktig och rätta några krönikor till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar