onsdag 9 juni 2010

Hört i slöjdsalen

27 Mar Allmänt

Det här hände jag i slöjdsalen häromdagen när jag hade åk 3.

Åk 3 är nästan alltid glada och tycker slöjd är kul. De som inte tycker slöjd är roligt är oftast glada i alla fall. Vi är i full gång och jag har precis stått och förklarat för en pojke varför det är viktigt att sy rakt på just det ställe han ska sy. Han släntrar sen bort till en annan pojke för ett litet samtal på vägen till symaskinen.

Det är då jag hör det.

Antagligen har den första pojken berättat att han ska sy och antagligen har den andre pojken hört mig förmana om att sy rakt för båda utbrister i kör:

Tänk som en symaskin! Sy som en symaskin! Var som en symaskin!

Som sagt, jag älskar åk 3, vad skulle veckan vara utan dem? Man får höra så många roliga saker. Barn är underbara.

Man kan bara le inombords och njuta…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar