onsdag 9 juni 2010

Din bloggpropp!

29 Mar Allmänt

"Hej, mamma!" sa jag i handsfreen. "Har du tid?"

"Hej själv", sa min lilla mamma. "Vad gör du då?"

Vi småpratade lite om helgen och dagen och sen var det dags att berätta om BLOGGEN, mitt nya projekt.

"Nej, va kul, har du en blogg! Den måste jag få läsa! Skicka länken!"

Men eftersom jag var på väg till biblioteket tänkte jag att jag säger länken istället så jag inte glömmer att maila den.

"Det är frksara, F R K sara…" börjar jag.

"Jaha, frk för fröken förstås!" Mamma fattar snabbt.

"Ja, precis. frksara.bloggproffs…"

"Ursäkta, bloggpropp?"

"Nej, bloggPROFFS, sa jag."

"Propp? Vaddå propp? Hur stavar du det?"

"Inte propp, PROFFS, P-R-O-F-F-S!"

"Jaha, proffs, varför säger du inte det då?"

Det är inte lätt att höra rätt när man pratar i handsfree… När mamma läst en stund om soffbordet med mig i luren säger hon:

"Du får inte retas med Jacob! Då kommer jag och tar honom i försvar!"

Puss mamma, du är underbar!

(tillägg: det var faktiskt inte så dumt hört av mamma, för domänen visade sig ju vara just en bloggpropp...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar