lördag 12 juni 2010

Tionde gången

12 May Allmänt

Vi har ett trångt parkeringshus. Väldigt trångt. Så trångt att när man ställt sig perfekt kan man knappt öppna dörren till  första hacket, utan måste åla sig ut. Om vi inte haft backsensor på bilen hade jag backat in betongstolpen som står precis vid det främre högra hörnet av parkeringsplatsen för länge sen.

I detta parkeringshus ställer vi bilen. Jag har  ju kört bil varje dag hela denna istid till vinter och har alltså parkerat där många många många gånger. Jag får nästan alltid backa om och köra fram, backa  om och köra fram. När jag väl lyckas kommer nästa parkering garanterat att misslyckas.

Skyller det på att  det är så trångt.

Lovade mig själv att när jag parkerat rätt utan att backa om för tionde  gången, eller för andra  gången på raken, då  skulle jag skriva det på  bloggen.

I förrgår parkerade jag perfekt på första försöket för nionde gången. Igår för tionde, och  dessutom  andra gången  på raken för första  gången. Nu har  jag skrivit  det!

Imorgon bär det  av till England. Har slutat noja mig över alltt som  kan gå fel. Vilket äventyr  det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar