lördag 12 juni 2010

Luleå-helg – en vecka efter själva resan

08 May Livet

Det är så mysigt att komma till Luleå och hälsa på! Vi hade det kallt, regnigt och otroligt bra! Vi kom fredag kväll när barnen sov, men de vaknade redan 7.15 på lördagen, så vi tog igen eventuell missad bustid då! Efter att ha bytt blöja och hämtat travar med böcker, tillbringade vi nästan två timmar med mysiga tjejerna. Läste, busade och åt frukost. Helt färdiga väckte vi resten och åt frukost på riktigt. Förmiddagen var lugn och på eftermiddagen gick Hanna, Josefin, Samuel och Elmira på stan medan Johan, jag, Jacob och Esther åkte till Storhede (typ Boländerna) för att köpa en häftpistol och handla till kvällen. Johan fyllde ju år för lite sen så vi skulle fira. Hemma igen – blöta och kalla – gjorde vi mat och sjäng Ja må han leva för fulla muggar. Barnen somnade ganska snabbt och sen tittade vi på film och åt ohyggliga mängder godis. Söndagen gick vi till kyrkan och sen en sväng till Kjell & Co (kommer aldrig i min dar att begripa vad som är så spännande där…) och sen hem för lunch/middag innan Jacob och jag åkte hem. Samuel och Josefine stannade en dag till – lyllosar…


Vi hann med massor av saker och hade härliga stunder tillsammans! Så här får ni lite foton att njuta av!


Esther och Elmira äter godis.


Jacob och Elmira sover middag.


Esther passade på att måla läppglans och ögonskugga på Jacob när han sov… (fast det var nog inte helt utan hans medgivande… jag tror han var vaken egentligen!)
Jag och Jacob på Arlanda när vi ska åka dit.
Johan på bussen när vi var på Storheden, typ som vårt Boländerna.


Samuel, Josefine, Elmira och Esther som busar i soffan.


Jag och Esther i regnet på Storheden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar