lördag 12 juni 2010

Slutet av lovet, återträffen och de senaste dagarna

15 Apr Allmänt

En hel vecka sen jag skrev sist… Såklart hinner mycket hända och det är kanske därför jag inte hinner skriva om det!

 
 

Vi kom hem lyckligt från Kalmar. Men det har nog de flesta förstått… hemma tog jag det lugnt, planterade blommor och rättade uppsatser. Varje gång jag ska rätta undrar jag VARFÖR jag ger dom uppsatser?? Det är ju roligt att läsa, men ack och ve för att rätta! Det drar jag mig för! Var tvungen att tröstäta godis hela rättningen – fast jag hann träna också. Både själv och med Hanna L. Det tog nog ut varandra, godiset och träningen. Hoppas jag i alla fall…

På lördagen var det återträff från gymnasiet. Det var 10 år sen. Tänk va märkligt livet är…

Att alla såg likadana ut, var mitt första intryck. Det var så konstigt. Att se alla och tycka att hallå, jag känner ju dom här människorna! Var har dom varit i 10 år? Det andra jag tänkte på var att man faktiskt hade förändrats på insidan. Jag avr lite orolig för att jag skulle falla tillbaka och känna mig som tonåring – ve och fasa – igen. Att jag skulle bli sån som jag var då och inte känna igen mig själv. Men så var det inte. Det var ganska skönt. Jag har faktiskt förändrats, mognat förhoppningsvis. Det var jätte-jätteskönt! Jag var inte likadan på insidan! Och det märktes! Jag sa till Jacob innan att jag säkert skulle sitta där och känna mig fel, men jag var mig själv. Hade den nya klänningen och det jättefina armbandet och håret blev jättebra, så jag kände mig på topp! Hanna L och jag fixade oss ihop och jag måste säga att vi var snygga! Tyvärr är bilderna i J:s kamera, får se när de förflyttar sig därifrån och hit…

Det var en otroligt trevlig dag. Först lunchbuffé på Ärentuna församlingsgård och sen fortsatte vi på café Årummet till halv tio på kvällen. När jag kom hem ville J såklart höra ALLT, men det gick inte. Jag avr helt stum nästan. Det var så mycket intryck och så många tankar och känslor att det inte gick att prata om… Var helt slut. Orkade nästan inte gå till kyrkan för det snurrade så på insidan, det kändes precis som Keno-dragningarna från Visby. Ni vet dom där bollarna som snurrar runt och så ploppar dom ut en efter en. Tankarna hoppade fram och tillbaka och massa minnen kom upp. Men på det stora hela väldigt lyckat!

Sen har det varit jobb hela veckan. Lugna barn men fulla dagar. I tisdags hann jag inte gå på toa förrän efter två på eftermiddagen! Helt galet! Men det är roligt att jobba!

Får knappt kontakt med min älskade heller… Han sitter på Internet och surfar på annonssidor eller har näsan begravd i en mc-tidning hela kvällarna… Ni har rätt, biljetterna är bokade och betalda – snart bär det av till England!

Katrin har kommit hem också! Äntligen! var där igår och åt mat. Välkommen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar