lördag 12 juni 2010

Skön torsdag och lyxig fredag

30 Apr Allmänt

Det händer så mycket varje dag. Jag tänker: det här var roligt/jobbigt/tråkigt/spännande, det måste jag skriva om! Men sen när jag kommer hem och har tid att skriva, är det som bortblåst. Det är som att när jag väl har berättat det för Jacob/mamma/Sandra/nån annan så är orden förbrukade, slut, nedsmälta och utrunna ur huvudet. Det är därför det kan gå så långt mellan inläggen, för det finns liksom inga ord kvar att skriva ner!

Det var i alla fall en ganska skön dag igår. Sexorna var i Sala och besökte Silvergruvan, så det var lugnt och skönt i vår annars trånga, smala korridor. Jag har planeringstid på torsdagar och satt och förberedde litteraturhistoria för åk 8 i svenska. Hann förbreda hela området, inklusive OH-bilder, arbetshäfte och lektionsplaneringar. Tänk va skönt! Lyckades till och med (med hjälp av Yvonne från kansliet) få den nya färgskrivaren att skriva ut färg-OH. Man får ju alltid komplettera lite allt eftersom, men grovjobbet är gjort. På 3 veckor ska vi riva av 2500 år av litteratur… Jag antar att både jag och klassen kommer att känna oss möra efteråt! Fast litteraturhistoria är ju så roligt! Att se hur vårt tänkande och vår syn på livet har formats genom århundradena. Inget nytt under solen säger man ju, och det stämmer ju när man läser historia!

På kvällen blev det styrkebaspass men Hanna L. Det var vikarie och vi tyckte nog inte det höll riktigt samma klass som annars, men det var skönt ändå. Helt slut i magmusklerna efteråt, men det börjar synas lite resultat nu faktiskt!

Kom hem till en glad och sprallig Jacob, som hade fått veta att han fick vara ledig på Valborg. Firade med marinerat kött, klyftpotatis och chilibea som Jacob lagat när jag tränade. Kvällen gick åt till att fixa födelsedagspresent åt Johan. Han kom på så här precis innan vi ska dit att han önskade sig tavlor med bra text… Precis som om det är nåt man bara svänger ihop och tar med sig på Norwegian (samma stil som Ryanair – vi tar dig dit du vill och det är billigt! Men försök inte ta med dig nåt, typ bagage, för då kostar det så mycket extra att du kunde flugit med SAS istället…) Vi ska åka med bara handbagage alltså. Tyvärr kan jag ju inte skriva mer om presenten just nu, för det kan ju hända att Johan läser bloggen, det vet jag ju inte…

När jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag en hård låda i min säng. Det var Jacob som gjort det igen! Nya skor, två par den här gången! Vita tygskor, ett par höga och ett par låga. Precis som jag ville ha inför sommaren! Världens bästa älskling!

Fick en mysig valborgsmorgon också. Jacob hade ju sovmorgon, men han gick upp när jag stod i duschen, fixade kaffe och frukost med chiabattabröd och grejer. Nybakade och jättegoda! Har inte varit så mätt efter en vardagsfrukost på hela läsåret! Kom nästan försent till skolan, är inte van med sån lyx på morgonen!

Ganska skön dag i skolan också. Cykeldag för åk 3, så det blev håltimme, och sen slutar jag kl 14 på grund av Valborg, så slöjd med åk 8 utgår också. Det är ju egentligen mindre bra, för vi är hopplöst efter! Men lite gott för själen är det att sluta tidigt!

Ikväll bär det av till Luleå, det ska bli så mysigt att gosa med tjejerna, prata med Johan och träffa Hanna! Har längtat efter allihop! Kommer att vara helt slut på söndag kväll, men det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar