lördag 12 juni 2010

Dagens att-göra-lista

20 Apr Okategoriserat

Att göra idag:

Före kl 7.30

Gå upp
Duscha
Äta frukost
Cykla till skolan

Före 8.00

Ringa Janya om träning av högläsningslaget
Sms:a Johan
Förbereda frågor till temadagen
Förebereda mitt tal till temadagen
Kolla med eleverna som ska högläsa

Före kl 17.00

Hålla miniföreläsningar på temadagen
Gå på teater med åk 8
"Vakta" redovisningar på temadagen
Gå på AL
Gå på ämnesträff
Åka hem

Dagen blev ungefär så här:

Någon puffar på mig. "Sara, din klocka ringer…"
"Ouff, va….?" Trycker på snooze.
Någon puffar mig igen. "Sara, klockan…" Trycker snooze.
Blir nästan sur när jag blir puffad IGEN. "Klockan!" Snooze.
"Skulle inte du gå upp nu?"
"Bara en liten snooze till…" Jacob suckar åt mig och studsar på sedvanligt tigger-vis upp ur sängen, äter frukost, klär på sig och kommer tillbaka.
"Hörru, bara en snooze sa du!"
"Det är bara en, jag har stängt av alarmet!" säger jag triumferande och ger honom en suddigt skelögd blick. Jacob gapskrattar åt mig. Är tvungen att skratta jag också, det lät mycket bättre i huvudet när jag tänkte ut planen än när jag sa det högt. Går upp efter någon minut till…
Duschar och fixar mig, tittar på klockan, dricker upp kaffet fortfortfort och cyklar till skolan. Ingen frukost. En att-göra-punkt back redan…

I skolan hinner jag gå på morgonbönen, fixa frågorna till temadagen, prata med kollegor och läsa mina papper samtidigt som jag äter frukost, före 8.00. Ligger nu tre punkter back. Susar iväg på teater (en väldigt bra sådan), bockar av resten av punkterna i rasande fart och när arbetsdagen har förlängts till 18.00 har allt blivit gjort!

Ringer farmor och farfar, äter mat med Jacob och sätter mig ner för att blogga. Är störtförkyld, men det går väl över nån dag…

Tänk att man kan vara stressad så ofta, men ändå blir saker gjorda till slut. Det är ganska skönt att tänka på, för det gör ju att jag kan minska stressen lite och andas ibland utan att bli efter på riktigt.

Dagens stress som inte blev gjort: Har en hel kasse tack-kort från bröllopet på bänken som ska skrivas på och skickas. Snacka om långvarig underliggande stress! Hoppas de kommer iväg i helgen tillsammans med bröllopsannonsen… Men hoppas inte för mycket go´vänner, det kanske inte blir förrän nästa helg! Detta är enbart en vink om att det kommer snart…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar