lördag 12 juni 2010

Första bröllopsdagen

25 Apr Livet

Från och med ikväll slutar vårt första år tillsammans och blir  "det andra". Imorgon blir den andra 26 april som jag vaknar bredvid Jacob. Det blir vår andra frukost, det kommer att bli vår andra midsommar, semester, skolstart, julafton… Allt kommer att bli den andra! Imorse var vår sista första frukost, inatt var vår sista första natt… Det låter lite galet, men ändra fram till idag har ju allt varit den första av allting. Idag är vår första bröllopsdag!

Vi firade redan igår, det kändes lite roligare att fira utan att behöva tänka på att man skulle upp dan efter. Vi såg Alice i Underlandet och sen skulle vi äta. Vi hade planerat attt gå på Kött Kök och Bar, där vi var på vår första dejt. Vi hade inte bokat för jag tänkte att det inte skulle behövas, vi tänkte ju gå ut så tidigt… Men när vi kom dit tittade serveringsdamen på mig över glasögonkanten och sa: "Det är löningshelg. Det här är Kött Kök och Bar." Budskapet var tydligt: här är fullt.

Jag berättade att det var vår bröllopsdag, och om första dejten och allt och då fick vi smita in emellan två bokningar! Yey! Vi tog båda hjortinnanlår, jag tog västerbottenpurée till. Det är typ världens godaste potatismos med västerbottenost i. Murkelsås till. Yum!

Efterrätt lovade vi att ta i loungen eftersom vi smet emellan, och efter ganska lång väntan kom den. Cocospannacotta med rommarinerad ananas till mig och en chokladbakelse till Jacob. Det var så gott så jag trodde jag skulle smälla av! Skulle kunna gå dit och beställa bara en sån! Det var nog den godaste efterrätt jag ätit nån gång!

Vi kom hem ganska sent, läste länge  och sen somnade jag helt slut.

Vaknade sen redan kvart i sex på morgonen! Snacka om antiklimax! Vem går upp så tidigt en sovmorgon? Låg och drog mig ända till sju, sen lästa jag lite till (en mycket dålig engelsk bok om tre stängselmontörer. Surrealistisk och konstig och inte det minsta kul…) och sen somnade jag om. Vi kom nästan försent till kyrkan – som vanligt typ!

Resten av vår sista första dag – ni fattar vad jag menar va? – var vi hos mamma o pappa och åt mat, planterade om hibiscusen och bytte köksbord till ett yttepyttelitet bord som vi lånat av mina snälla svärföräldrar. Eller, det är nog inte ett så litet bord som jag tror, men jag är så van vid det andra… fast jag vänjer mig!

När vi kom hem från mamma o pappa tog vi på oss bröllopskläderna igen. Ja, det är sant! Vi köpte ju nästan alla våra kläder, så jag tog på mig brudklänningen och Jacob sin snygga nehurock (?) och så tog jag på mig löshåret som legat i en påse sen bröllopsdagen. Det var fortfarande lockigt, och även om det inte såg snyggt ut bakifrån så var det fint framifrån! Bild kommer när kameran gör som jag vill… 

Just nu kollar vi på film med Sandra. Vi började på en konstig film som hette War men den var väldigt speciell – ingen av oss fattade nåt – så vi bytte till Over the Hedge. Så kan man också börja ett nytt år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar