lördag 12 juni 2010

Upptaget och roligt

01 Apr Allmänt

Onsdagen var en upptagen dag.

Vi var på Cosmonova med åk 6. Efter en stressig morgon med besök på Statoil för att köpa matsäcken jag glömt förbereda, blev det en underbart avslappnad dag med snälla elever som roade sig själva. Pratade och fikade och pratade, sånt som man aldrig hinner annars! Hann också se utställningar om människokroppen, mineraler, Sveriges natur, Vattenlivet i Sverige, Arktis och så det vanliga naturhistoriska med dinosaurier och mammutar och sånt. 

Gick hem tidigt för att hinna träna. Kom in lite sent på passet eftersom jag glömt träningskläderna hemma och när jag skulle parkera bilen, helt sen och stressad, var automaten trasig! Blev ännu senare och småsprang till Friskis. Väl där kastade jag mig in och började göra armhävningar med de andra. Efter ett tag kom jag på att jag fortfarande var helt uppe i varv och gjorde armhävningarna dubbelt så fort som alla andra… Kanske inte så bra att träna när man är stressad? Men eftersom jag varit sen in så körde jag järnet hela passet tills jag blev alldeles supertrött. Det var en annan tränare än på måndagar och hon var mycket tydligare och gjorde mer styrkeövningar. Hoppas jag hinner ta det här passet fler gånger! Det bästa på hela passet är att man applåderar när det är slut som grattis för att alla varit så duktiga Pepp pepp och klapp på axeln till mig!

Efter passet var jag hemma ensam en stund innan Jacob kom hem från sin träning. Det händer inte ofta kan jag säga! Läste tidning, gjorde mat, pysslade och satt i tystnaden alldeles ensam. Städade och diskade också, två duktighetspoäng till mig.

Men dagen var inte slut än, fika med Madde och Henkke återstod. I måndags var vi för trötta för Bönegruppen, så vi fick fikat nu istället. Pratade om allt möjligt. De är så sportiga och duktiga, allt det som jag aldrig varit. Kanske smittar det? Bring it on i så fall!

På vägen hem stannade vi till på Ica Väst och köpte vindruvor till påskfikat på Skärtorsdagen i skolan. Väl hemkomna kom jag på att -hoppsan hoppsan- vi ska visst till Kalmar imorgon direkt efter jobbet -bråttom bråttom- och vi har visst glömt packa -oj då oj då- och presenten till farmor, den är visst inte klar – stress, stress-! Började känna att det blivit en sak för mycket idag, trots att alla saker varit roliga… Packade i flygande fläng och målade glitter samtidigt som jag pratade i telefon med farmor för att kolla om vi skulle ha med lakan. Sen i säng, alldeles för sent, men vad gör det? Det var en underbar dag och imorgon får vi lov! Woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar